Meetbedrijf Imtech is failliet, wat te doen?

Imtech Nederland is failliet, hiermee is ook het meetbedrijf van Imtech failliet verklaard. Wanneer uw organisatie gebruik maakt van de meetdiensten van Imtech, heeft dit gevolgen voor uw organisatie. Wat zijn deze gevolgen en wat kunt u er aan doen.

De Nederlandse energiemarkt kent 2 type klanten, kleinverbruik (t/m 3x80A en/of t/m G25) en grootverbruik (vanaf 3x80A en/of vanaf G25).

 

Kleinverbruik aansluitingen

Voor kleinverbruik klanten heet het faillissement van Imtech geen invloed, uw netbeheerder is verantwoordelijk voor de meter en het uitlezen van de meter (of het opnemen van de meterstanden). uw organisatie hoeft niets te doen.

 

Grootverbruik aansluitingen

Wanneer uw organisatie een grootverbruik aansluiting heeft moet er zo snel mogelijk een nieuw meetbedrijf gekozen worden. Hoe weet u of de organisatie een grootverbruik aansluiting heeft? Dit is vaak het geval bij blokverwarming of wanneer er meerdere liften aanwezig zijn. Als uw organisatie een grootverbruik aansluiting heeft ontvangt uw organisatie ook maandelijks een aparte factuur voor de levering, het netbeheer (bijvoorbeeld van Enexis, Liander of Stedin) en een aparte factuur vanuit het meetbedrijf. Heeft uw organisatie een grootverbruik aansluiting en een meetdienst via Imtech dan helpt The Bill Doctor bij het afsluiten van een nieuw meetcontract.

Volgens de Meetcode krijgt uw organisatie 10 dagen nadat het meetbedrijf Imtech gestopt is met het doorgeven van de meetdata een bericht van de netbeheerder met daarin een voorstel voor een nieuw meetbedrijf. Iedere netbeheerder heeft ook een dochteronderneming als meetbedrijf, de verwachting is dat men dit meetbedrijf zal aanbevelen. Wanneer u kiest voor het aanbevolen meetbedrijf door de netbeheerder gaat uw organisatie waarschijnlijk de hoofdprijs betalen.

Uw organisatie  kan ook via The Bill Doctor gebruik maken van een collectief afgesloten meetcontract, dit levert u de volgende voordelen op:

  1. MKB Energie Beheer zorgt ervoor dat uw meetdiensten probleemloos worden overgenomen;
  2. Collectieve tarieven voor het meetcontract, gemiddeld 20% tot 25% voordeliger;
  3. De meters worden (indien ze dit niet waren) slim gemaakt, u hoeft nooit meer meterstanden door te geven;
  4. Indien gewenst ontvangt u online inzicht in het energieverbruik en de energiekosten (eerste 6 maanden gratis).

 

Wilt u meer weten over het faillissement van het meetbedrijf van Imtech of wilt u een vrijblijvend aanbod ontvangen voor een nieuwe meetdienst voor uw organisatie? Neem dan direct contact met ons op, of telefoonnummer 030-3031714. Bekijk Waffel

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.