Op iedere vraag een passend antwoord.

“Meer wensen wij ons niet!"

Wij kunnen niets anders zeggen dat wij helemaal tevreden zijn. Een goed geregelde overstapservice, dat volledig ligt bij "The Bill Doctor", hele gunstige prijzen (sowieso lager dan de concurrenten), een prima klantenservice ..... Meer wensen wij ons niet!

Dhr. R. Koopman (directeur)

Basisschool Joannes XIII te Utrecht

Momenteel is de helpdesk gesloten, graag bellen wij u terug.

De voordelen

  • 1 direct aanspreekpunt
  • Binnen 48 uur een passend antwoord
  1. Wat is The Bill Doctor?

The Bill Doctor is een onafhankelijk doorlopend energiecollectief. The Bill Doctor realiseert sinds mei 2009 namens al haar deelnemers jaarlijks proactief een scherp tarief voor elektra en gas.

Dit gebeurt middels 4 jaarlijkse collectieve tenders. Alle kwalitatieve leveranciers van Nederland worden hiervoor uitgenodigd. De leverancier met het scherpste tarief mag de nieuwe deelnemers beleveren.

Daarnaast is The Bill Doctor uw directe aanspreekpunt voor alle energie gerelateerde vragen. Op die manier garanderen wij de kwaliteit van service, ongeacht welke leverancier uw locatie(s) belevert. Dat hier onze focus ligt blijkt wel uit de beoordeling van onze huidige 4.700+ deelnemers.

 

  1. Hoe word ik deelnemer van The Bill Doctor?

Deelnemer worden van The Bill Doctor is simpel. U schrijft zich online in via ons aanmeldformulier. Wij realiseren vervolgens een nieuw scherp leveringscontract op het moment dat u contractvrij bent. Op die manier voorkomen wij altijd eventuele boetes.

 

  1. Kan ik op ieder moment deelnemer worden van The Bill Doctor?

Indien u de nieuwe huurder/eigenaar van het pand bent kunt u per direct deelnemer worden. Mocht u al een actief leveringscontract hebben op uw locatie(s), dan achterhalen wij eerst de einddatum van het bestaande contract. Vervolgens nemen wij het contract per die datum over, om eventuele boetes voor u te voorkomen.

 

  1. Hoe ziet de looptijd van het contract bij The Bill Doctor eruit?

The Bill Doctor realiseert haar vaste tarieven voor nieuwe klanten middels 4 tenders per jaar. De uitkomst van een tender is het tarief dat zal gelden voor alle nieuwe deelnemers die actief worden per de 1e van het eerstvolgende kwartaal:

 

Tender: Ingangsdatum: Einddatum: Duur contractperiode #1:
Tender #1 01-01-2017 31-12-2017  12 maanden
 Tender #2 01-04-2017  31-12-2018 21 maanden
 Tender #3 01-07-2017  31-12-2018 18 maanden
 Tender #4 01-10-2017  31-12-2018 15 maanden

 

Het tarief loopt altijd tot 31 december, met een minimum van 12 maanden. Op die manier worden de einddata van de verschillende tenders binnen 2 jaar gelijkgetrokken, waardoor de omvang van de hoofdtender groeit. Dit komt uiteraard ten goede aan de onderhandelingspositie van The Bill Doctor en haar klanten.

Klanten van wiens 1e contractperiode afloopt, worden automatisch meegenomen in de tender met ingangsdatum 1 januari en een duur van 12 maanden. Dit proces wordt ieder jaar herhaald, waardoor u altijd verzekerd bent van een scherp fair tarief.

 

  1. Kan iedereen deelnemer worden van The Bill Doctor?

Iedere organsiatie in Nederland kan deelnemer worden van The Bill Doctor. Wij beheren uw contract, ongeacht de grootte van uw aansluiting of de hoogte van uw jaarverbruik. Wij bedienen onze deelnemers ook vanuit onze andere labels:

VvE Energie (scholen)

MKB Energie Beheer (zakelijk)

Geef Scholen Energie (scholen)

Homestroom (particulier)

 

  1. Wat kost het mij om deel te nemen aan The Bill Doctor?

The Bill Doctor is volledig onafhankelijk. Wij worden enkel betaald door de deelnemer, nooit door de leverancier. Onze vergoeding bedraagt standaard per aansluiting, per maand (excl. BTW):

Kleinzakelijke aansluiting (≤ 3x80A en ≤ G25): 7 euro
 Grootzakelijke aansluiting (> 3x80A en > G25)en een verbruik ≤ 250.000 kWh of ≤ 150.000 m3: 25 euro
Grootzakelijke aansluiting (> 3x80A en > G25)en een verbruik > 250.000 kWh of > 150.000 m3: 40 euro

 

Zeggen bovenstaande capaciteiten u niets, dan kunt u het gemakkelijk opmaken uit uw energienota(‘s): ontvangt u maandelijks een aparte factuur voor uw netwerkkosten vanuit uw netbeheerder (o.a. Stedin, Liander of Enexis)?

 

Zo niet, dan heeft u een kleinzakelijke aansluiting.

Zo ja, dan heeft u een grootzakelijke aansluiting.

 

Deze vergoeding wordt door de desbetreffende leverancier opgeteld bij het voorschotbedrag. Iedere maand wordt deze één-op-één aan The Bill Doctor doorbetaald. Zo hoeft u geen aparte factuur aan ons te voldoen.

 

  1. Kan ik kiezen voor groene energie?

Uiteraard houden wij rekening met uw persoonlijke voorkeuren. Indien uw organisatie een voorkeur heeft voor groene energie, dan kunt u dit aangeven en zullen wij hier rekening mee houden.

 

  1. Wat is een doorlopend collectief?

Een doorlopend energiecollectief realiseert ieder jaar goedkope (groene) energietarieven voor stroom en gas. Doordat een doorlopend energiecollectief geen geld ontvangt van de energieleverancier is het onafhankelijk en heeft het geen verplichtingen naar die zelfde energieleveranciers. Hierdoor kan een doorlopend energiecollectief ieder jaar met al haar leden overstappen naar de energieleverancier met het beste aanbod tijdens de veiling.

U heeft als lid van een doorlopend energiecollectief de komende jaren geen omkijken meer naar uw energiecontract, omdat zij u ontzorgen door deze in beheer te nemen. Zo weet u dat u de komende jaren geen euro teveel betaalt voor uw energie.

Kenmerken:

o    Jaarlijks goedkope (groene) stroom en gas energietarieven;

o    Volledig onafhankelijk;

o    Geen omkijken meer naar uw energiecontract;

o    Automatisch mee met de nieuwe tarieven;

o    Te allen tijde zelf het vaste servicepunt.

 

  1. Hoe kan ik opzeggen bij The Bill Doctor?

Wij willen geen deelnemers behouden tegen hun wil. Daarom kunt u uw deelname aan The Bill Doctor te allen tijde opzeggen per mail. De onderliggende leveringsovereenkomst loopt dan door tot de overeengekomen einddatum: 31 december. Per die datum staat het u dan vervolgens vrij om een andere leveringsovereenkomst aan te gaan.

Indien u de leveringsovereenkomst wilt beëindigen bijvoorbeeld vanwege een verhuizing, waarbij u het contract niet kunt meenemen, dan kan ook de onderliggende overeenkomst eerder worden beëindigd.

 

  1. Waarom alleen energie?

Energie is een kwaliteitsonafhankelijk product. Het maakt niet uit of Nuon of Essent uw uiteindelijke leverancier is: uw lamp zal er niet minder hard door branden. Het onderscheid tussen leveranciers zit in service en prijs. The Bill Doctor is uw directe klantenservice, ongeacht de leverancier van dat moment. Daar wij de kwaliteit van service op die manier kunnen garanderen, is prijs de enige factor.

 

  1. Waarom vervallen de vaste leveringskosten van de leverancier bij The Bill Doctor?

The Bill Doctor heeft bij alle partnerleveranciers afgedwongen dat zij als leverancier geen vaste leveringskosten in rekening mogen brengen. Dit is natuurlijk een besparing op zichzelf, variërend van: 22,86 tot 696 euro (excl. BTW) per jaar. Daarnaast zorgt het schrappen van de vaste leveringskosten ervoor dat wij altijd de beste deal hebben voor iedere organisatie, ongeacht het verbruiksprofiel.

Stel wij hebben twee scholen met beide één aansluiting, maar organisatie #1 verbruikt veel en organisatie #2 weinig. Vervolgens krijgen wij twee collectieve tariefaanbiedingen binnen. Leverancier A biedt scherpe tarieven, maar hoge vaste leveringskosten, Leverancier B minder scherpe tarieven maar lagere vaste leveringskosten. Dan kan het zijn dat het aanbod van Leverancier A beter is voor organisatie #1, terwijl het aanbod van Leverancier B beter is voor organisatie #2.

Door de vaste leveringskosten te schrappen is één aanbod altijd beter dan de ander, ongeacht het verbruiksprofiel.

 

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan gerust contact met ons op: 030-3031714 of [email protected].